اتصالات در سازه های فولادی

Wiki Article

اگر فضاي محدودي داريد يا فقط نياز به اتصال به قطر لوله وسيعتري داريد، مکان مناسبي براي تجهيزات، پمپها و دريچهها فراهم ميکند. امروزه سازندگان مخازن در ایالات متحده نیاز به نصب علامت استاندارد BPVC بر روی مخازن خود دارند اما BPVC فقط یک کد (استاندارد) داخلی نیست، بسیاری از کشورهای دیگر BPVC را به عنوان کد رسمی خود پذیرفتهاند. صورت برجسته شده (RF) نیازی به مشخص شدن ندارد ، زیرا ASME B16.5 ، هر فلنج به صورت استاندارد تحویل داده می شود و دارای صورت بلند شده است. فلنج اکسپندر داراي صورت برجسته است. ASME B31.1 بيان ميکند که هنگام اتصال فلنجهاي چدني صفحه تخت به فلنجهاي فولاد کربني، سطح برجسته فلنج فولاد کربني بايد برداشته شود و به يک واشر تمام وجهي نياز است. فلنج هاي صورت برجسته براي متمرکز کردن فشار بيشتر بر روي ناحيه کوچکتر واشر و در نتيجه افزايش قابليت مهار فشار اتصال استفاده مي شود. فلنج کاهشي از يک فلنج با قطر يک مشخص با سوراخي با قطر مجزا و کوچکتر تشکيل شده است.


انواع فلنج در همان صفحه، فلنج Flat Face داراي يک سطح واشر به عنوان سطح دايره تانک ضربه گیر پيچ است. هنگامی که اتصال سازهای در صورت بارگذاری بیشازحد توانایی حمل بار خود را از دست بدهد، بهعنوان یک قانون کلی اعضای کناری آن وارد عمل میشوند که این عمل بر بسیاری از اعضای دیگر هم تأثیر میگذارد. در ادامه، برای محکم کردن اتصال بر سر پیچ ها واشر انداخته و آن را مهره می کنند. در ادامه، به معرفی ویژگیهای پرچ، پیچ و جوش به عنوان شناختهشدهترین ابزار اتصال اجزا در سازههای فولادی میپردازیم. نظرات و تجربیات خود را در مورد این مقاله با ما به اشتراک بگذارید. استحکام معمولاً با ایجاد دفرمگی در مخزن اندازهگیری میشود. با در نظر گرفتن عواملي مانند فشار داخلي و بارگذاري پيچ، فلنج هاي کور توپي بالا بيشترين فشار را در بين انواع فلنج ها دارند، به ويژه در اندازه هاي بزرگتر. در این حالت احتمال تداخل ماهیچه با کفسازی نیز وجود دارد.


در اين نوع مخزن معمولاً سيالي با فشار بالاتر از فشار اتمسفر وجود دارد. فرم های مختلفی وجود دارد، بعضی متداول و برخی دیگر قدیمی و خارج از دور مصرف هستند. با این حال برخی از استانداردهای محلی هنوز متفاوت بده (به عنوان مثال فلنج ASME با فلنج ISO جفت نمی شود). همان طور که در متن اشاره شد، مخزن ضربه گیر یا سرج تانک از نظر ابعاد، اندازه، جنس بدنه و ضخامت ورق های به کار رفته در آن و نوع نصب و سایر عوامل با هم متفاوت هستند. فرم صفحه فلنج به تمام کاربردهايي اطلاق مي شود که در آن از چدن و ? ASME B31.1 بيان ميکند که هنگام اتصال فلنجهاي چدني سطح صاف به فلنجهاي فولادي کربني، سطح بالا روي فلنج فولاد کربني بايد برداشته شود و يک واشر تمام وجه لازم است. فلنج شل وسيله اي است که به انتهاي يک لوله جوش داده مي شود تا نيمي از کوپلينگ فلنجي ايجاد شود. سطح صاف فلنج مسطح شل اجازه تماس کامل بين واشر و کل سطح مات را مي دهد.


و مجموعه کامل AB است. اين تضمين مي کند که دو فلنج جفت شده در تماس کامل و مساوي باشند. گردن بلند لوله را به داخل فلنج هدايت مي کند و تقويتي را ارائه مي دهد که با فلنج گردني جوش داده شده استاندارد امکان پذير نيست. فلنج هاي کور توپي بالا اغلب با اتصالات NPT عرضه مي شوند که امکان نصب اتصالات تست فشار را فراهم مي کند. از آنجایی که انجام تست رادیوگرافی برای فلنج ساکت ولد آسان نیست، مهارت جوشکار در جوش دادن این نوع اتصالات بسیار حائز اهمیت است. فلنج چیست و انواع آن کدامند از نظر مواد بکار رفته در ساختار آنها بسیار متنوع می باشد ، فلنج فولادی دارای آلیاژها و گریدهای مختلف می باشد. از آنجایی که اختلاف فشار یک مسئله بسیار خطرناک بوده و میتواند منجر به آسیب شود، باید به هنگام خرید مخزنهای تحت فشار به ساختار و متریال مورد استفاده در ساخت آنها و ویژگیهای منبع نهایت دقت را داشت.


check here

در ساخت مخازن به کار گرفته شود اما استاندارد های ساخت ASTM BPVC Section. طبق استاندارد ASMEVIII (Division1) روش های ساخت مخازن تحت فشار به سه دسته زیر طبقه بندی میشوند،که به توضیح مختصری از برخی از آنها می پردازیم. در این جزوه آموزشی ابتدا معرفی مختصری از مخازن بطور عام آمده است و سپس تمركز بحث روی مخازن تحت فشار قرار گرفته است. فلنج اوريفيس در طيف گسترده اي از انواع زير موجود است: فلنج هاي دهانه جوش صورت برجسته، فلنج دهانه لغزشي صورت برجسته، فلنج هاي دهانه گردن جوش مشترک نوع حلقه، فلنج هاي دهانه شيري گوشه اي. مزيت اين فلنج ها اين است که مي توان آنها را بدون جوش نصب کرد. آب بندی مناسب و مقاومت در برابر دما و تنش موجب شده تا از آن ها در بخش تهویه و سایر خطوط لوله ای که سیال آن ها پرخطر یا قابل اشتعال است، کاربرد داشته باشند. اگر این فلنج از داخل هم جوشکاری شود، مقاومت در برابر خستگی آن یک و نیم برابر و مقومت استاتیکی آن برابر فلنج Slip on میشود.

Report this wiki page